نوشته شده توسط : رعنا

امروزه بیش از پیش مردم علاوه بر درمان مشکلات و ناهنجاری های دهان و دندان خود، به زیبایی دندان ها نیز توجه بسیاری می کنند. دندانپزشکانی هستند که با کسب علم و گذراندن دوره های موردنیاز و مربوطه، به تخصص در زمینه دندانپزشکی ترمیم و زیبایی دندان رسیده اند.

این متخصصین برای زیباتر کردن دندان ها، از مواد و تجهیزات مختلفی مثل انواع روکش ها، لمینت ها و ... استفاده می کنند. خبر خوش این است که هر روز نیز تکنیک ها و مواد مورد استفاده در حوزه ترمیم و زیبایی دندان در حال به روزرسانی و پیشرفت هستند.

انواع درمان های زیبایی دندان

درمان های مختلفی در این تخصص بر روی دندان ها صورت می گیرد، که در ادامه با برخی از این درمان ها بیشتر آشنا خواهید شد.

کامپوزیت دندان

در کامپوزیت دندان، موادی که همرنگ دندان هستند با کمک چسب های مخصوصی به بخش جلویی دندان ها متصل می شوند تا ایرادات جزئی دندان ها پوشش دهد.

لمینت های سرامیکی

دندان هایی که تغییر رنگ داده اند یا عیوب ظاهری دارند طی این روش با کمک لایه هایی از سرامیک پوشانده می شوند.

بلیچینگ دندان

یکی از عواملی که در زیبایی لبخند افراد تاثیرگذار است، رنگ دندان است. سفیدی دندان ها به این معنا هستند که فرد به بهداشت و سلامت دندان های خود توجه زیادی می کنند. بلیچینگ دندان به کمک مواد مخصوصی باعث سفیدکردن دندان ها می شود.

تعرفه‌ دندانپزشکی برای زیبایی دندان یک موضوع حیاتی است. در مقایسه با سایر رشته‌ های دندانپزشکی، تعرفه ‌های زیبایی دندان به دلیل نیاز به تخصص و تجهیزات پیشرفته، به طور کلی بالاتر است. برای مثال، هزینه لمینت دندان حدود 7 میلیون تومان به ازای هر دندان تعیین شده است. همچنین، هزینه ‌های کامپوزیت ونیر، روکش زیرکونیوم، روکش PFM و سایر خدمات متفاوت بوده و به نیازها و ترجیحات هر فرد بستگی دارد و به صورت زیر هستند:

ونیر کامپوزیت آمریکایی

بین 1.8 تا 2 میلیون تومان

ونیر کامپوزیت سوئیسی

بین 1.5 تا 1.8 میلیون تومان

روکش زیرکونیوم

بین 4.5 تا 6 میلیون تومان

روکش PFM

بین 4 تا 4.5 میلیون تومان

 

افزون بر هزینه ‌ها، اهمیت انتخاب یک دندانپزشک ماهر و متخصص در زمینه خدمات زیبایی دندان نیز بیانگر اهمیت بهداشت دندان و زیبایی آن است. بنابراین، مراقبت از سلامت و زیبایی دندان با انتخاب بهترین خدمات بر اساس نیازها و اولویت‌ های فردی، به عنوان یک سرمایه گذاری طولانی مدت در بهبود زندگی شخصی محسوب می‌ شود.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: